zondag 15 december 2013
Fijngeschubdeaardtong
Dit is iets moois, dit moet je gezien hebben zo mooi van lijn ! Je ziet de lijnen van een vrouw , zo sierlijk zo rank en daar lig je dan met de neus boven op . Hij is niet zo groot, maar een paar cm.
Maar vind hem maar! Deze aardtong groeit alleen op speciale plaatsen.
donderdag 24 oktober 2013
Kleverig koraalzwammetje
Wat zijn ze weer mooi!
Dicht bij, op de knieën, geïsoleerd, en lang blijven kijken.
Deze is niet giftig, maar taai dus niet te eten.
Groeit op dood hout van naald bomen
zaterdag 12 oktober 2013
Heel dicht bij
De zomer is ten einde, de natuur kleurt op zijn best dus mensen ga naar buiten het is zo weer voor bij!En als jij dat doet kijk dan ook eens naar de kleine wonderen .
Een naam heb ik hier nog niet voor, hij is te dicht bij en niet op naam te brengen.
woensdag 25 september 2013
Heidespanner
Prachtig toch, zo'n Heidespanner in vol ornaat. En dan ook nog in tegenlicht.
Het is dan even zoeken en geduld hebben, en daarna heb ik toch weer een fijn gevoel!
Ik hoop dat jullie dat ook hebben met het kijken naar dit plaatje
zondag 1 september 2013
Icarisblauwtje
Het Icarisblauwtje is snel verward met het Heideblauwtje, alleen het Icarisblauwtje komt voor in schrale graslanden wel bloemrijk hier komt het Heideblauwtje niet voor. Bloemen, rolklaver, gele honingklaver , witte honigklaver, en luzernesoorten. Deze vlinder komt overal voor, en kan wel twee tot drie generaties per jaar afzetten. Het is een erg bewegelijk vlindertje.
zaterdag 17 augustus 2013
Oranjeluzernevlinder
Van deze vlinder is op het ogenblik een invasie aan de gang, de vlinder komt in deze contreien maar heel sporadisch voor.
Ik zelf heb deze vlinder noch maar een keer in mijn leven gezien. Zuid Europa is zijn plaats.
Er is veel verwarring over de Gele en de Oranje, maar van boven af is het duidelijk te zien.
De Oranje is dan duidelijk Oranje, van de zij kant wordt het moeilijk vandaar dat ik deze met tegen licht op de plaat heb gezet, het kost veel tijd om dit te realiseren de vlinder is heel erg onrustig.
Maar voor mij het plezier bij deze opname vergoed het tijd probleem.
zondag 11 augustus 2013
Kwak
Er was een Kwak gezien in de regio, ik ben er toch maar even gaan kijken.
En een paar mooie plaatjes kunnen maken.
Hij behoord tot de Reigerachtigen is tussen de 50 en 65 cm groot is een schaarse zomer gast,
wordt soms ook in de winter gezien.
Het is wel apart dat hij in Oldenzaal in zo'n kleine sloot midden in de woonwijk te zien is.
Abonneren op:
Posts (Atom)






